inside palace - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu inside palace - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu

inside palace

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Erik en Linda

28 April 2012 | Indonesië, Ubud

Een kleine update vanuit ubud. Helaas kunnen wij geen foto plaatsen want de ipad heeft kuren. Jullie moeten het dus alleen met verhalen doen en later volgen pas de fotos thuis.
Vandaag 6 uur gewandeld in de klamme hitte, natuurlijk eerst de toeristische route een winkelstraat met duizenden souveniers, vervolgens de markt waar we heerlijk fruit kochten zoals manggis en longan.
Eenmaal aangekomen bij het paleis snel een schaduwplekje gezocht. Er is een gedeelte open voor publiek en het andere is gesloten, de vertrekken van de roalty waar je niet in mag en je raad het al juist dat gedeelte trekt ons erg aan. Er staat een bewaker en knoop een praatje met hem aan en toen mochten wij bij uitzondering naar binnen en wat fotos en filmpje maken. Zo mooi al die vertrekken en hij liet heel trots de kamer zien waar julia roberts heeft geslapen toen zij daar filmde. Het is me weer gelukt!
Vervolgens toch maar naar het apenbos, moet niets van ze hebben , gelukkig ging het goed, ben namelijk geen held als ik die grote hoektanden van ze zie.
Daarna heerlijk de natuur in en kwamen bij de locals terecht middenin de rijstvelden. Iedereen wil met je praten en dit vinden wij toch het leukste.
Geluncht op een knus plekje met uitzicht over de sawas, gadogado en nasi campur voor een habbekrats.
Bij de rekening gaf ik haar een souvenier uit holland, jawel echte klompjes, heb een zak vol meegenomen en dat vond ze zo leuk dat ik ook een souvenier van haar terugkreeg een fotolijstje van tabaksbladeren, zo lief.
Terug in ons hotel naar de spa geweest voor een overheerlijke massage en heb me voorgenomen om dat in elke plaats waar ik kom te gaan doen. Ubud zit er voor ons op, een leuk hotelletje met een gigantisch grote badkamer , zo grappig en jammer dat jullie de foto niet kunnen zien want de douche is helemaal ingebouwd in grote kiezels. Tijd om verder te gaan, morgen gaan we op pad met Jeffrey, later meer over hem, naar het noorden in Lovina ook voor 2 nachten.
Tot dan groetjes

Erik vind het helemaal geweldig hier, vooral het eten.
voor Sander, moest even aan je denken toen ik bij de trap van het paleis stond, weet je nog ?