Kuta en Turtle Island - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu Kuta en Turtle Island - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu

Kuta en Turtle Island

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Erik en Linda

08 Mei 2012 | Indonesië, Benoa

Hallo daar ben ik weer.
Gisteren zijn wij een dagje naar Kuta geweest, the place to be voor de Aussies, maar niet voor ons. Zo druk en zo toeristisch, ik herkende er niet veel van terug, maar het strand daar is en blijft boeiend om naar te kijken want de zee is zo ruig en woest daar, hoge golven en veel surfers, en Erik wilde toch wel even een bodyboard uitproberen, en daar ging hij dan met goede wil de golven trotseren, het is echt bij uitproberen gebleven want het lukte hem niet en heeft evengoed veel lol gehad. De dag vloog voorbij.

De volgende dag zou echt een dagje aan het zwembad van ons hotel worden, rust, maar ja het zwembad grenst aan het strand en daar wordt vanalles geregeld, dus terwijl Erik zich installeerde op een groot tweepersoonsbed, wat foto'tjes schoot, ging ik eerst even het strand op en natuurlijk na wat heen en weer geklets met een local, heb ik voor een mooi prijsje een bootje geregeld met glasbodem om verderop in zee naar koraal en vissen te kijken, wij blijven dat leuk vinden, en daarna doorvaren naar Turtle Island, een eiland waar zeeschildpadden worden opgevangen.
Alles was geregeld alleen Erik wist nog van niets, haha maar hij vond het natuurlijk leuk om te doen.
Op het eiland aangekomen mocht je schildpadden vasthouden en de grote, zeer grote zeeschildpadden mocht ik eten geven, daarna op de foto met een Toekan, Arend, slang en Vliegende hond, wat dat met de schildpadden had te maken, dat weet ik nog steeds niet maar het was leuk om te ervaren. Terug op de boot mocht Erik even het roer overnemen en op aanwijzigingen van de kapitein gingen wij terug. Zo dat hebben wij ook weer gezien, dat kan ik weer doorstrepen van ons to do lijstje.
He he eindelijk terug op ons ligbed komt het personeel van het hotel langslopen en vraagt of ik misschien een massage wil. Tsja kan zo moeilijk nee zeggen dus hoppa op naar de massagetafel. Ik lag er net op of ze begon al te vertellen dat ik 'problems' met 1kant van mijn schouder heb. Ik dacht zo dat is een goede masseuse want ik had niets verteld erover, al masserend vroeg ze of het goed was om mijn zere schouder langer te masseren, vond het natuurlijk goed en echt het was heerlijk, ik moest maar veel rust nemen want ze dacht dat het kwam van oververmoeidheid, maar hoe moet je in hemelsnaam uitleggen dat je een frozen shoulder hebt en een slijmbeursontsteking??? en dat fysio ook al niet helpt!
Wat hier op het strand in Benoa wel leuk is is het feit dat je het langzaamaan eb ziet worden en al die vissersbootjes, tientallen, die komen dan droog te staan een hele rare gewaarwording. Daarna komen de vissers en gaan op zoek naar vis en lopen dan ver de zee in, een prachtig gezicht om te zien, dus een fotomomentje dacht ik, zo gezegd zo gedaan, leuke shotjes gemaakt en een paar meter naast me hoor ik een plons en zie een man met een opengesneden plastic fles in het water zitten en denk ja hij vangt iets maar wat? Camera in de aanslag en hij kijkt me aan van wat doe jij nou? Zit meneer zich gewoon daar in zee te wassen , wist niet hoe snel ik mij moest omdraaien en hij deed weer snel zijn broek omhoog, we konden er wel om lachen.
Wie weet wat wij de komende dagen nog mogen beleven...... tis bijna voorbij.

  • 08 Mei 2012 - 16:47

    Jasmina En Sander:

    iehh vliegende honden zijn mijn grootste Indonesische nachtmerrie ik weet pas sinds een jaar van hun bestaan en sindsdien nachtmerries! En Sander is jaloers op de massages!

  • 08 Mei 2012 - 17:36

    Inge:

    Weer genoeg mogen beleven vandaag en toch wel weer netjes van je dat je je hebt omgedraaid en ook het badritueel niet op de gevoelige plaat hebt vastgelegd.

  • 08 Mei 2012 - 20:18

    Ria:

    Je moet niet zo nieuwsgierig zijn Erik heeft ook zo'n ding hoor hihi !! En tjonge tjonge wat hebben jullie een mooie reis geniet steeds opnieuw van alle verhalen.

    Liefs en groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik en Linda

Actief sinds 04 April 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 12190

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Maleisie

29 Mei 2013 - 18 Juni 2013

JAVA & BALI

26 April 2012 - 12 Mei 2012

Bali & Gili eilanden

Landen bezocht: