van Gili naar Bali wauw! - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu van Gili naar Bali wauw! - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu

van Gili naar Bali wauw!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Erik en Linda

06 Mei 2012 | Indonesië, Benoa

Hoi hoi het is vandaag 6 mei en wat gaat de tijd snel, te snel voor ons. Na een geweldige tijd op de Gili eilanden te hebben doorgebracht moeten wij helaas terug naar Bali. Nog een ontbijtje, nog even afscheid nemen van de lieve mensen checken wij uit. De cimodo (paard met wagen) staat voor ons klaar en brengt ons naar de haven. Wij nemen daar de snelle boot naar Serangan, een snelle speedboot met 4x250pk. Wij vertrekken en moeten nog 2mensen ophalen op het vaste land nou ja eiland Lombok en dat ziet er ook geweldig uit. De reis duurt ongeveer 2 uur en een kwartier afhankelijk van het tij. Wij zitten eerst gewoon zoals iedereen keurig op onze plaats maar al snel klimt Erik op het dak van de boot en vele anderen volgen. Heerlijk de wind in je haren en turen over de zee, wij genieten, en dan midden op zee gebeurd iets moois, naast de boot echt heel dichtbij springen niet een of twee maar wel zes walvissen omhoog en zwemmen in tegengestelde richting dan wij varen. Wauwwwww!!!!!!! Ik werd er stil van. Wij hebben deze vakantie trouwens al veel wauww momentjes gehad. Nog zo een wauw momentje was toen de boot aardig wat klappen op de golven maakte of was het au ivp wauw?
Eenmaal terug op Bali zie je goed het verschil met Gili niet te vergelijken.
Ons hotel zit in Benoa dichtbij de Luxe badplaats Nusa Dua, aangezien onze transfer eerst mensen daar moet brengen zien wij er toch ook een stukje van. Eerst moet je daar door een poort met beveiliging , de deur gaat open en je word even aangekeken vervolgens een hond om de auto en een spiegel onder de auto en we mogen verder rijden. Het hotel idem dito. Wij zijn blij dat wij er NIET zitten niets voor ons, de omgeving is mooi maar te steriel en heeft in mijn ogen niets met Bali te maken. Aangekomen in ons hotel is er ook controle en bewaking. Het ligt ietwat afgelegen maar dat vinden wij niet erg. Eerst maar even in en om het hotel de boel verkennen en dan komt er weer een wauw moment.
Alsof ik in een film terecht kom, zo eentje waar van die rare straffen uitgedeeld worden. Want wat is het geval.
We lopen op een van de hotelpaden, mooie tegels liggen er en aan de rand van die paden aan beide kanten staat een opstaand randje van ongeveer 4cm hoog en daar zijn 2 jongens die opstaande randjes te poetsen met een bekertje bleekwater en jawel een TANDENBORSTEL, zo zielig, kasian toch. Ook dat is Bali. Omdat het hotel een eind van de restaurants ligt, biedt elk restaurant een taxi aan om je gratis naar je hotel terug te brengen. Wij lopen terug en wijzen op onze buiken, er word om gelachen. Nog maar een paar dagen te gaan, en we willen nog zoveel zien......