Openlucht badkamer........... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu Openlucht badkamer........... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu

Openlucht badkamer...........

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Erik en Linda

03 Mei 2012 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,

Leuk hoor om reacties van jullie te krijgen, wij lezen ze met plezier, maar de meeste verwijderen we weer want dan hebben we meer ruimte om nieuw verslagen te schrijven, oke dan waar ben ik gebleven?

Het hotel in Candidasa heeft een geweldige badkamer, een open douche dat was mij niet vreemd maar een hele open badkamer dat was een nieuwe ervaring voor ons, moet je je eens voorstellen je doet de slaapkamerdeur open naar de badkamer en dan kijk je tegen een natuurlijke muur in de open lucht met een ligbad, douche, aparte wastafel en een wc. Daar zit je dan op de wc pot je ding te doen terwijl je naar de vogeltjes luistert en naar de bloemen en planten kijkt, leuk maar vreemd want voelt net aan alsof ik begluurt wordt , maar door wie? Misschien de dieren die ik wel kan horen maar niet kan zien, ben snachts dan ook niet naar de wc geweest, haha ben een held op sokken.

De volgende dag, 2 mei vroeg vertrokken naar de haven want daar vertrekt de snelle boot die ons van Balie naar de Gili eilanden brengt. Lang leve de reispilletjes, was blij dat ik er eentje had ingenomen, ruim anderhalf uur later kwamen we aan.

De Gili eilanden behoort bij Lombok en bestaat uit drie eilandjes, wij zitten op de grootste Gili Trawangan, nou ja groot het is drie vierkante kilometer en dan rust.......
Geen gemotoriseerd verkeer, dat is hier niet. Een cimodo staat voor je klaar als je wilt, dat is een paard met wagen, verder de benenwagen of je, huurt een fiets. Hagelwitte stranden, blauwe heldere zee en een sfeertje van Tempo Doeloe, oftewel rustig aan.
De kamer is groot en de badkamer nog groter, deze vakantie hebben wij iets met badkamers, zo apart ook, een maal ingechect en eindelijk de koffer uitgepakt omdat we hier een paar dagen blijven, moesten we naar een andere kamer omdat onze boven buurman zo slim was om zijn douche niet uittedraaien waardoor het water langs de muren van onze kamer naar beneden kwam stromen, maar alles werd goed opgelost en het is niet verkeerd om op je terras in een hangmat te liggen, eindelijk rust, nou ja een beetje dan, want de volgende dag fietsen gehuurd en op het zandweggetje fietsen in de bloedhitte, zijn het hele eiland rondgefietst in ongeveer drie uur en met de nodige tussenstop om even in zee te plonzen want anders val je denk ik dood neer, nee niet overdreven hoor, zo warm is het hier en dat terwijl er een lekker windje waait, nu type ik dit verslag vanuit mijn ligbedje aan het zwembad en kijk ik de andere kant uit dan zie ik de zee, een geweldig lay back leven hier. Morgen maar weer even een snorkeltripje regelen want de andere twee eilandjes moeten ook heel mooi zijn, en de ze zeggen dat je hier tussen de schildpadden door kunt snorkelen, we zullen zien, hou jullie op de hoogte.

Zoals wij in Nederland fietsen, zoveel scooters zijn er op Bali, dus hoe vervoer je een nieuwe fiets.......juist gewoon overdwars op de scooter tussen twee mensen ingeklemt, logisch toch?

Echt jammer dat we geen fotos kunnen plaatsen maar achteraf is ook leuk toch om ze te zien.

Doeiiiiiii