dag 5 naar Wonosobo - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu dag 5 naar Wonosobo - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu

dag 5 naar Wonosobo

Blijf op de hoogte en volg Erik en Linda

02 Juni 2013 | Indonesië, Wonosobo

Om half vijf gaat de wekker af want we moeten de trein pakken, pfff wat nou vakantie, tis haast aangenomen werk hier :-) Het hotelpersoneel komt erachter dat wij om deze tijd niet kunnen ontbijten en geven ons een ontbijtpakket mee, hoeft niet echt voor ons maar ze staan erop en zeggen erbij eet het maar lekker in de trein op, oke dan. Aangekomen bij het station moeten wij door andere treinen heen om bij de onze te komen, gelukkig werken daar jongens die onze koffer voor wat rupias maar al te graag voor je willen dragen. We zijn ruim op tijd en peuzelen ons meegekregen ontbijtje op, dan begint de trein te rijden en zijn net op weg of er wordt gevraagd of wij straks een lunch willen bestellen, tuurlijk willen wij dat want de reis duurt 6 en een half uur, fijn ook weer geregeld denken wij maar nog een 20 minuten later komt ze er al aan met ons bestelde eten, en daar zitten wij dan s' ochtends vroeg voor de 2de keer aan het ontbijt aan de nasi rames, tjonge tjonge!!! We hebben 1ste klas treintickets maar lees Aziatische 1ste klas, je mag er zelf iets bij denken.
Het uitzicht is geweldig de theeplantages maken plaats voor rijstvelden en bergen en dorpjes en noem maar op, we kijken onze ogen uit, een echte aanrader fantastisch. Erik zit dan eigenlijk ook haast niet op zijn plek maar staat de hele tijd te filmen en foto,s te schieten bij de open treindeuren.
Net zoals onze vorige reis ook nu weer mini klompjes meegenomen als souveniertje voor hier, en ja hoor ze vinden het weercprchtig om te krijgen en ja ook weer volwassen mannen net zoals toen willen ze hebben maar nu heb ik ze echt alleen voor de kids en meisjes gereserveerd.
Aangekomen op ons station Kutoarjo staat de gids onze nieuwe gids ons op te wachten en zijn blij om er te zijn want we zijn nog steeds moe, en vragen het is toch een klein stukje naar ons hotel?
nou nee dus nog 2en een half uur in de auto en we hadden er al 6en een half opzitten maar die rit in de auto is een avontuur op zich want ben echt blij dat wij nu veilig in ons hotel zitten.
Aangezien wij met een privechauffeur en privegids reizen kunnen wij overal komen waar de grote bussen dus niet kunnen komen en zo rijden wij op weggetjes die soms onbegaanbaar zijn, dit was een rit dwarscdoor de bergen op en neer met ik weet niet hoeveel haarspeldbochten en gaten in de weg maar het is het waard want wij hebben de prchtigste beelden op ons netvlies staan, watervalletjes, jungle, slaperige dorpjes en rijstvelden en scooters heel veel scooters zoveel dat er nu 1tje levensmoe was denk ik want hij was aan het spookrijden en zag hem recht op ons afkomen, de scooter ging niet opzij en onze chauffeur moest een keuze maken stuur naar links of naar rechts gooien, net optijd heeft hij de juiste keuze gemaakt en ging maar net goed, pfff, maar ik vertel dit verhaal dus maken jullie je maar niet druk we zijn er nog hoor en hebben veel plezier en genieten van elk moment dat we op reis zijn. foto,s volgen toedeloe