Dag 8, 9 & 10 Oost Java - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu Dag 8, 9 & 10 Oost Java - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 8, 9 & 10 Oost Java

Blijf op de hoogte en volg Erik en Linda

09 Juni 2013 | Indonesië, Kalibaru

Hoi hoi, het heeft even geduurd maar hier is dan ons volgende verslag met foto's. Nog steeds erg druk met vooral in de auto zitten, vandaag dag 8 staat ons een rit te wachten van 6 uur maar ze nemen het hier niet zo precies dus je bent al gauw een paar uur later dan gepland op je volgende bestemming. De rit gaat van Yogyakarta naar Kediri een rit over de bergen met vele vele bochten maar oh zo mooi ook stoppen wij nog in Solo voor een bezoek aan het paleis. Aangekomen in het hotel nog iets kleins gegeten op de kamer want wij zijn echt zo moe van het in de auto zitten dus slapen want de volgende morgen alweer rit van ongeveer de hele dag door het Tengergebergte van midden Java naar Oost Java. Het hotel zelf ligt op een hoogte van ongeveer 1840 hoogte en de locals hebben het koud,wij vinden het wel meevallen. Zo grappig om te zien ze hebben handschoenen en mutsen op die wij alleen in de winter zouden dragen en wij hebben alleen een tshirt met lange broek aan! Er is ook niets geen restaurant en winkeltjes dus voordat wij de berg opreden gestopt bij een supermarkt om broodjes te kopen voor het avondeten. In onze kamer hadden wij gezelschap van de locale dieren zoals torren, kevers, en vooral veel duizendpoten, maar het maakt niets uit we vallen toch als een blok in slaap om half zes in de avond want wij moeten er 's nachts om half twee weer uit voor ons volgende avontuur.
Dag 9 om drie uur in de nacht staat de gids ons op te wachten om de zonsopgang te bewonderen en naar de Bromovulkaan te gaan, wij vertrekken in het pikkedonker per jeep naar een hoogte van nou denk 2300 meter of hoger en Erik geniet alsof hij weer in het leger zit en per jeep gedropt wordt. Het uitzicht was werkelijk geweldig zo hoog boven de wolken en de zonsopkomst was ook een aparte ervaring, daarna weer per jeep naar een lager plateau gereden waar wij over een lavastrand konden lopen om vervolgens de trap op te lopen om de vulkaan te zien. Was best wel een beetje misselijk en duizilig van de hoogte maar ja was er nu toch dus wilde ik dit ook nog meemaken. Zo gezegd zo gedaan na ongeveer 2 kilometer lopen gingen wij door een dal en moesten daarna weer omhoog, was op en buuitenadem want wij waren er nog lang niet de weg ging nog hoger, en ik was op om half zeven in de morgen maar er was een alternatief je kon een paard huren, zie je me al zitten ik en paarden niets voor mij maar heb het toch gedaan anders was ik er u nog! Maar toen moesten wij nog 241 ( van horen zeggen) treden oplopen, tsjonge jonge wat een avontuur voor iemand die totaal geen conditie heeft, maar heb het gehaald en kon in de vulkaan kijken en ja Erik die moest nog even verder en nog hoger op een bergkam staan, na dit avontuur ontbeten in het hotel en daalden wij weer naar beneden om naar Kalibaru te rijden, weer een rit van 6 uur dus ja weer de hele dag in de auto terwijl wij er al een hele nacht op hebben zitten.
Dag 10 de rit voert ons langs slaperige dorpjes en plantages, het leven gaat hier zijn gangetje, boeren op het land aan het werk enz enz. Het laatste hotel voor ons op Java, met mega spinnen in de tuin en vliegende honden en een eigen plantage en Hollandse koeien. Morgen naar Bali met de boot Toedeloe

• 09 Juni 2013 - 16:26

Dita:

wat een prachtig verhaal dat is nou echt iets voor mij veel beter als aan een zwembad hangen voor nu nog veel plezier doei

• 09 Juni 2013 - 21:41

Ria:

Tjonge jonge wat een onderneming en wat een prachtige foto's . En wat een lef om toch op een paard te gaan zitten ik vind jouw echt een KANJER Linda. Nog veel mooie avontuurlijke dagen groetjes.