Thuis bij.....balinese familie - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu Thuis bij.....balinese familie - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu

Thuis bij.....balinese familie

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Erik en Linda

01 Mei 2012 | Indonesië, Candidasa

Koninginnedag gevierd in oranje zwemvesten. Om 6uur vertrok het vissersbootje met ons richting open zee. Het was nog donker en zagen het langzaam licht worden.
Tig andere boten hadden hetzelfde idee, het was gewoon lachwekkend om te zien hoe iedereen erop afging wanneer er dolfijnen werden gespot. Gelukkig waren er genoeg te zien en hebben mooie fotos kunnen maken van een dolfijn die zeker dacht,ik ga even stoer doen,en vlak voor ons uit het water sprong en zulke mooie saltos en draaiingen maakte, geweldig, vervolgens heerlijk ontbeten want het was nog vroeg en wij willen een rustig dagje hebben want de dag ervoor was erg vermoeiend, maar ook deze dag was weer druk want wij huurden toch maar een bootje en gingen snorkelen, lekker met ons twee en de kapitein. Vond het best wel eng zo ver in zee en ben al niet zo een held met snorkelen maar toch even geprobeerd en het was de moeite waard. Eenmaal terug op het strand lekker met de locals gepraat en toen werden wij uitgenodigd om bij hem thuis een kopje koffie te drinken. Tuurlijk wilden wij dat heel graag en dus hopsakee ik met mijn stramme lijf achterop de scooter bij Wenten op weg naar zijn vrouw en drie kinderen, daarna werd Erik opgehaald. De gastvrijheid van die mensen is zo groot terwijl ze eigenlijk niets hebben, en na de koffie en een koekje werden wij rondgeleid in en om het huis, je moet het met eigen kunnen zien want om het te beschrijven is heel moeilijk. De slaapkamer is gelijk de zitkamer en kinderkamer, helemaal niets in huis, ja een tv en zitten en slapen op de grond, koken word in decachtertuin gedaan op hout, wc is niet. De kinderen waren ziek, de middelste was net uit het ziekenhuis. vanwege dengue en alle andere kinderen hadden, tja ik weet het niet, of de mazelen of waterpokken. Het was een geweldige ervaring om mee te maken, om het echte leven in de jungle even te mogen bekijken. Net toen wij wilden vertrekken brak er een gigantische bui los, en mister Wenten stond erop om ons weer terug naar het hotel te brengen, achterop zijn scooter, ik met een geleende regencape van iemand daar uit het dorp en hij gewoon in zijn t-shirt. Je had ons moeten zien, zeiknat maar we wilden dit voor geen goud missen.
Later nog even gezwommen in het zwembad dat grenst aan het strand en morgen weer vroeg op om naar het oosten te vertrekken richting Candidasa. Dit was onze koninginnedag!!!!! Superleuke dag gehad.

Dinsdag 1 mei
Jeffry, onze gids staat ons alweer vrolijk op te wachten in de lobby van het hotel, wat is die man toch vrolijk, lacht altijd en heeft er zin in, wij leren hem steeds beter kennen en hij is er trots op dat hij bijna elke zondag zingt voor radio Denpasar, ook zo trots is hij dat hij lang geleden de gids was van jaja Lonny voor zijn reisprogramma op tv. Via een locale markt, uitkijken dat je niet op de dooie kippen staat, op weg naar de tempel die bij het Baturmeer ligt, het is helder weer wat hier niet zovaak voorkomt en hebben dus prachtig zicht op de baturvulkaan , vervolgens naar de heiligste tempel de Besakih, erg mooi allemaal. Wij hebben heerlijk geluncht in een restaurant waar je een schitterend uitzicht hebt op de rijstvelden.
Ook nog naar de vleermuizengrot en een traditioneel dorp geweest Tenganan, waar je het gevoel krijgt alsof het terug in de tijd is. Zo moe maar voldaan zijn wij aangekomen in Candidasa om morgenvroeg weer de boot te nemen naar Lombok, de Gili eilanden.
Daar kunnen we eindelijk even luieren, hoop ik, maar met ons weet je het nooit.........
Welterusten ik moet slapen want ik begin dubbel te zien, wij zijn nu echt aan vakantie toe. Toedeloe

• 02 Mei 2012 - 15:09

Sander En Jasmina :

Selamat! Wat een avonturen allemaal! Met de locals gepraat? Bezit Erik een talent die wij nog niet kennen ( Indonesisch) !? haha! We zijn stik jaloers op al het lekkere eten waarvan jullie mogen genieten en hopen op een Indische avond vol nieuwe/ creatieve gerechten als jullie terug zijn (?! please)

Jaaaaa wij hebben onze Queensday met DJ Afrojack gevierd! Sander kende weer wat mannetjes die ons backstage konden krijgen, altijd fijn die Baker jongens en hun connecties! En de avond nog even afgesloten met John dus zoals jullie al kunnen raden hebben wij ons ook goed vermaakt! Geniet van Gili! Lekker bruin worden! Liefs

• 02 Mei 2012 - 22:42

Inge:

Heel leuk zo'n echte Doe-vakantie en zoals altijd zijn het de mensen die het onvergetelijk maken en waardoor je terug wil komen, zó héérlijk .Ben reuze benieuwd naar de foto's natuurlijk, maar neem wel ook je rustmomentje, anyway geniet ze !!!!