Dag 6 & 7 Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu Dag 6 & 7 Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 6 & 7 Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Erik en Linda

04 Juni 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Hoi hoi daar zijn we weer met ons volgende verslag. Speciaal een omweg gemaakt naar het plaatsje Wonosobo waar we gisteren zijn aangekomen omdat wij graag de vulkaan op het Dieng plateau willen zien. Onze gids vertelde vervolgens doodleuk dat het gesloten was, want de vulkaan is nog steeds actief en dat wij dan voor niets naar boven zouden gaan en het was gevaarlijk vanwege de gassen. Als alternatief kwam hij met het idee om dan maar een ritje te gaan maken met een paard met wagen door de kampong!!!! Wat een verschil he? Maar ja ik ben nu eenmaal eigenwijs en dacht hier moet ik meer van weten, na wat heen en weer gevraag bleek de weg ernaartoe stuk te zijn maar het was wel te doen, dus wij er toch heen, hotel zit op 700 meter en hetmDieng plateau op 2093 meter , dus hoppa steil omhoog, halverwege inderdaad de weg stuk bij de brug moesten lopend over de brug om vervolgens onze weg te vervolgen met een ander busje, die weg was geweldig wat een avontuur. Bij het eerste plateau is het veilig en hebben de tempels bekeken bij het tweede plateau was het te gevaarlijk maar er zijn altijd mensen die het toch doen, wij dus ook haha, bij de krater aangekomen zagen wij alles borrelen en pruttelen en veel rook op nog geen 4 meter afstand!!!!!!!!! Er waren dan ook niet veel mensen, welgeteld 6 in totaal, heerlijk rustig.
In de middag gereden naar het bekende Borobudur complex, wij blijven alles mooi vinden en zo is er weer een dag voorbij. Het is echt vermoeiend om de hele dag te reizen want vanaf dat we in het vliegtuig stapten zijn we elke dag op pad en maken lange afstanden met de trein en vooral met de auto, maar ja je moet er iest voor over hebben om vooral veel van dit eiland te zien.
De volgende dag, dag 7 zijn wij begonnen met een bezoek aan het paleis in Yogjakarta, een bezoek aan een sigarenfabriekje en een batik fabriekje enz enz. erg interressant, in de middag naar de volgende tempel de hindoeistische Prambanan, deze vonden wij zo mooi nog mooier dan de Borobudur en het is al zo warm moesten ook nog over onze kleding een sarong aan en een helm op? Daarna heerlijk gegeten in een restaurant aan de rivier waar vanalles gebeurt. Heb echt medelijden met beroemde mensen want nu maken wij maar een klein beetje mee van wat zij meemaken, echt er willen zoveel mensen met ons op de foto dat het nu een klein beetje zat worden, maar doen het toch want de mensen zijn echt blij als het ze gelukt is om met ons op de foto te gaan, en ach waarom ook niet. He he eindelijk een paar uurtjes voor onszelf en hup weer de drukte in want 1 straat moet je toch wel gezien hebben als je in Yogjakarta bent en morgen gaan wij alweer weg dus op naar Malioboro straat, hier kan je zoveel kopen en zo druk. .java het eiland van het lekkere eten, de vele tempels en vulkanen, dus morgen weer vroeg op want dan hebben wij weer een autoritje tegoed van ongeveer 6 uur naar Kediri, nou welterusten dan maar en toedeloe, hoop dat de fotos geplaatst worden. Oh ja nog even een klein dingetje.. .soms zijn wij de gids wantdan slaapt hij of hij wilt in de verkeerde auto stappen, erg grappig allemaal...doei

• 04 Juni 2013 - 19:08

Dita:

het is weer een mooi verslag en leuke foto's linda die helm staat je goed en erik heeft een leuk rokje haha we wachten op het volgende verslag met spanning doei