KL in vogelvlucht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu KL in vogelvlucht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Erik en Linda - WaarBenJij.nu

KL in vogelvlucht

Blijf op de hoogte en volg Erik en Linda

07 Februari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi hoi vanuit KL mijn 1ste reisverslag. Aangekomen op het vliegveld van Kuala Lumpur moesten wij met een trein om onze bagage op te halen, zo groot is de luchthaven daar. Eenmaal buiten en gelijk weer die heerlijke geur die je alleen in Azie ruikt.
De warmte omarmde ons gelijk, heerlijk toch zou je denken om half 7 in de ochtend en dan al 25C, nou de chauffeur vond dat helemaal niet warm, want dit is erg koud, smiddags is het pas warm 37C, wij lachen natuurlijk. De nodige tips gekregen wat wij wel en niet moesten doen, maar zijn er nu nog niet achter of wij de rode taxi of de blauwe taxi moeten nemen, want voor toeristen gaat de meter toch niet aan en moet je een prijsje afspreken. Wat je ook afspreekt, je betaald toch altijd teveel, maar wat is veel? Wij worden rondgereden voor de prijs waarvan de taxi in Holland nog onder het starttarief is, dus voor ons goedkoop.
Voor de 8ste keer in Azie, voor de 1ste keer in Maleisie, maar die jetlag!!!! lijkt wel of het steeds erger wordt, maar wij gaan die dag gewoon door, dat is het beste, dus als zombie's en besluiten de stad te verkennen en niet moeilijk doen dus hup in de taxi naar birdpark, mooie vogels gezien. Aangezien ons hotel dichtbij chinatown ligt ook maar gelijk Petalinstreet bekeken en naar Central Market geweest. Die avond gegeten in Chinatown en omdat wij zo moe waren van de vlucht en de warmte en de indrukken, dacht ik onder onze tafel van het restaurant het zwarte katje van de buren in Nederland te zien, maar het was een rat die tussen onze benen door een weg baande. Blik op oneindig, verstand op nul en gewoon dooreten. Bedtijd en geslapen dat we hebben. De volgende dag met een hop on hop off bus de hele dag rondgereden en zo makkelijk gewoon uitstappen waar je wil om vervolgens de volgende bus weer te pakken naar het volgende punt. Dus nu kunnen wij al zeggen dat wij KL gezien hebben, de bekende Twin towers met een shoppingmall met alleen maar merkwinkels, de Menara tower opgeweest op het open deck gestaan om zo KL eigenlijk vanuit de lucht te zien geweldig maar nu zie je ook de smog die er hangt van de vulkaan op Sumatra, Aquaria bezocht van KLCC en ga zo maar door. Morgen is het de bedoeling om de Batucaves te bezoeken, 13 km verderop nog even uitzoeken hoe wij daar moeten komen. Oh ja onze kamer van het hotel daar spoelde het toilet niet door dus een andere kamer gevraagd en gekregen met een geweldig uitzicht op de towers die 's avonds zo mooi verlicht zijn, Nou de foto's volgen iets later bij dit verslag nog even kijken hoe dit ook alweer moest. Tot het volgens verslag, groetjes

• 07 Februari 2014 - 15:51

Dita:

weer heel leuk zo'n verslag we kunnen er weer van genieten en wachten met smart op het volgende heel veel plezier geniet er maar van dat doen wij ook haha groetjes dita en willem